0544 - 352235 | info@romeodelta.nl

Onze werkwijze

Reflectie

Doelgroepanalyse

Crossmedia advies

Pakketten

Om te kunnen sturen op communicatie en gedrag én een optimaal rendement te halen, is een goede reflectie van groot belang. Tijdens een kennismakingsgesprek bespreken we de profilering en de wensen. We analyseren de huidige communicatiekanalen in het licht van de organisatiedoelen en de profilering.

De reflectiefase bevat:

  • Kennismaking profiel en medewerkers van de organisatie
  • Wat is de huidige identiteit?
  • Inventarisatie huidige communicatiekanalen
  • Wat zijn de doelstellingen, wensen en behoeften?
  • Welke factoren dragen bij aan het succes en welke juist niet?
  • Korte interne & externe analyse (7S-Model / bijlage optioneel)

Rapportage: in de vorm van een reflectieverslag

Wie is je doelgroep? De doelgroepanalyse is een belangrijk onderdeel. Een nauwkeurige analyse van de doelgroep vergroot immers de effectiviteit en kan op termijn een flinke besparing opleveren. We zien communicatieplannen te vaak mislukken omdat de doelgroep niet helder is.

In de doelgroepanalyse zoeken we antwoord op de volgende vragen;

  • Wie is mijn doelgroep?
  • Waar bevindt mijn doelgroep zich?
  • Wat houdt mijn doelgroep bezig?
  • Welke behoeften heeft mijn doelgroep?

Verder ondernemen we in fase 2 de volgende acties:

  • Doelgroepanalyse d.m.v. invullen empathy map
  • Klantanalyse en -gesprekken (optioneel)
  • Tone of voice richting doelgroepen
  • Afstemming identiteit op doelgroepen

Rapportage: in de vorm van een visuele rapportage

In de crossmediale fase ontwikkelen we de concrete communicatiemiddelen en kiezen we de communicatiekanalen. Romeo Delta helpt bij het bedenken van een boodschap die uw doelgroep raakt en vertaalt deze boodschap naar een pakkend crossmediaal concept. U wilt immers uw doelgroep bereiken en vasthouden.

Mix van communicatiekanalen
Om een boodschap zo effectief mogelijk te communiceren, is het inzetten van verschillende media van belang. Daarbij houden we rekening met de specifieke eigenschappen die elk medium heeft. Hiermee vergroten we uw bereik én uw resultaat. We implementeren, voeren uit, managen en sturen waar nodig bij.

Onderdelen van de fase crossmediale communicatie: 

  • Structurele crossmediale communicatie implementeren
  • Social mediakanalen inrichten en voeden
  • Contentkalender ontwikkelen/ contentmarketing

Copywriting/beeld/film

  • Mediakanalen inrichten en afstemmen
  • Campagne planning/timing en budgettering
  • PR- plan
  • Ontzorgen, trainen & coachen

Rapportage: maandelijkse rapportage

Voor de beste invulling van de communicatieactiviteiten biedt Romeo Delta drie pakketten aan. Deze pakketten bieden verschillende mogelijkheden die passen bij uw organisatie, doelgroep en budget. Hiermee kiest u voor effectieve middelen, met betaalbare prijzen en een groot bereik waarmee u uw doel bereikt. Er is altijd sprake van maatwerk binnen de pakketten.

Wij verdiepen ons in uw organisatie. U weet precies wat u krijgt!

Bekijk al onze pakketten

Hier

Ons team

Het team van Romeo Delta bestaat uit een hechte, toegankelijke en enthousiaste groep communicatie- & mediaprofessionals. We beschikken over een krachtig netwerk van offline en online specialisten, die wij inventief en praktisch met elkaar verbinden.

Samen gaan we voor de hoogste resultaten bij onze klanten.

Contact