BLOG: 3 Gouden tips voor een succesvolle huis-aan-huis campagne

Een van de middelen waarmee je klanten kunt bereiken, is de huis-aan-huis uitgave. Maar hoe weet je nu of je ook het gewenste effect bereikt? Onderzoeksbureau Neurensics, gespecialiseerd in neuromarketing, heeft de effectiviteit van folders onder de loep genomen.
Uit dit wetenschappelijk onderzoek is op initiatief van PostNL een twintigtal tips geformuleerd waarmee ondernemers, verkopers en marketeers folders nog effectiever kunnen maken.
Met deze 20 Gouden Foldertips maak je elke campagne succesvoller. We geven je er alvast drie. De andere zeventien kun je gratis downloaden op de website van PostNL.
TIP 1: JE KAN MAAR ÉÉN KEER EEN EERSTE INDRUK MAKEN
Een cliché, maar niet voor niets. Ons brein besluit in seconden of het de moeite waard is om verder te lezen. De cover is dus bepalend voor de eerste indruk.
TIP 2: VLUCHTEN OF AANVALLEN?
Ondanks de evolutie van ons brein, reageert het nog altijd standaard met twee opties: vluchten of aanvallen. Dat zet de bekende AIDA-formule (attention, interest, desire, action) in een ander daglicht. Zorg er dus voor dat de ontvanger van de folder niet vlucht (afkeer) maar aanvalt (meer weten).
TIP 3: AANBIEDINGEN ZITTEN IN ONS BLOED
Het zijn vooral de aanbiedingen die folders aantrekkelijk maken. Voor vrouwen geldt dit nog meer dan voor mannen. Vrouwen zijn namelijk van oudsher de verzamelaars, wat hen gevoelig maakt voor spaarsystemen en korting. De man is als jager beter tot actie aan te zetten met een (eenmalige) kans of voordeeltje.
Wil je alle twintig Gouden Foldertips over succesvolle campagnes lezen? Download ze dan snel!
Romeo Delta is al jaren thuis in huis-aan-huis printmedia. Wij zijn je graag van dienst bij het smeden van een passend strijdplan. Ook is de uitvoering van vormgeving, druk en uiteindelijke verspreiding bij ons in vertrouwde handen. Kunnen wij jou helpen?
Tags: #printmedia #huis-aan-huis
Daniël Schmitz | 28 september 2015