0544 - 352235 | info@romeodelta.nl

Afbeelding 1

Mijn eerste contact met social media stamt uit de tijd van Hyves…. en luiers. Ruim twaalf jaar geleden was ik een ‘Hyver’. Facebook bestond toen nog niet en over Apps op je mobiel (áls je al een smartphone had) nog maar te zwijgen.

PLAFOND
Updates over waar je vrienden zich mee bezig houden, mooi vinden, aan denken, gaan eten of gekocht hadden zag je toen bijna niet. Wel van de niet werkende moeders, die hun PC in de woonkamer hadden staan en tussen de was, die tot aan het plafond reikte, zich druk maakten dat Olvarit de etiketten had vernieuwd en ze daardoor de verkeerde potjes mee naar huis namen. Koken kwam er niet van, want ja “ik ben zo druk”.

SOCIAAL
Tegenwoordig zijn we allemaal druk met social media maar dan voor internetmarketing. Facebook is hierbij populair. De talloze mogelijkheden die Facebook biedt om in te zetten bijvoorbeeld doelgroep analyse zijn enorm! Want met zo’n kleine 10 miljoen Nederlandse Facebook gebruikers is ook jouw doelgroep te vinden op dit sociale media platform. Maar dat is niet alles! Want hoe vind je in zo’n mensenmassa de consument waar jij een interessant product voor hebt? Gelukkig, ook daar heeft Facebook aan gedacht. Adverteren kan namelijk op specifieke segmenten. Zo kun je gemakkelijk je doelgroep bereiken om zo je naamsbekendheid te vergroten en je conversies te verhogen. Laat je overtuigen van de voordelen van adverteren op Facebook. Niet alleen als je werkzaam bent in de B2C markt maar ook zeker voor de B2B markt, juist voor de B2B markt!

KOFFIEPRAAT VERSUS CONTENTMARKETING
Als een vriend op Hyves een foto plaatste over “zijn dit waterpokken? “ dan liet dat niet veel aan de verbeelding over. Alle “lotgenoten” die al de hel met krabbende huilende koters hadden doorstaan konden binnen een seconde de diagnose stellen. Waarna je binnen ‘no time’ kon rekenen op tips over Calendula van VSM, Sudo crème, Mentholpoeder of Havermoutbadjes. Zo simpel. Hoe mooi is het om te zien dat deze vrij eenvoudige vorm van communiceren nu geëvolueerd is naar de cross-mediale mogelijkheden die o.a Facebook biedt.

EEN PAAR EURO PER DAG
Adverteren op Facebook is interessant en het is helemaal niet zo duur. Het kan al vanaf een paar euro per dag. Er kan een begin- en einddatum worden ingesteld of de advertentie kan doorlopend worden vertoond. Op basis van de doelgroepbepaling en het ingestelde budget geeft Facebook een schatting van het aantal mensen dat je advertentie per dag kan bereiken. Het budget is op elk gewenst moment aan te passen. Met een goede banner en een heldere call to action zul je je doelstellingen realiseren. Bepaal of de advertentie in de news feed of in de side bar moet worden vertoond en denk goed na over de tekst in je advertentie. Zo kun je met lage kosten veel relevante personen bereiken!

CONTENT ANTENNE
Als marketing specialist staat mijn ‘content antenne’ constant uit. Met weemoed denk ik af en toe terug aan die oude vertrouwde Hyves. Het was pure ontspanning! Aanrecht leeg (gek dat ik daar het eerste aan denk) was in de machine, en bovenal, SLAPENDE kinderen op bed. Voor mij was Hyves het luik naar de buitenwereld. Even ‘socializen’ met ‘lotgenoten’, lees ‘werkende moeders’.

Want Hyves voelde vertrouwd, als een warme deken. Je kon spontaal een berichtje plaatsen zonder erbij na te denken of de social media tools optimaal waren ingezet zoals bij het huidige Facebook. Nee, je had het gevoel dat je er niet alleen voor stond en de RESPECT button is niet bij toeval bedacht. Respect is wat we wilden……. en wat we verdienden 🙂

Zat jij ook tussen de stapels was op Hyves? Deel je ervaringen met ons!

Suzanne Wassink | 8 oktober 2015

Ons team

Het team van Romeo Delta bestaat uit een hechte, toegankelijke en enthousiaste groep communicatie- & mediaprofessionals. We beschikken over een krachtig netwerk van offline en online specialisten, die wij inventief en praktisch met elkaar verbinden.

Samen gaan we voor de hoogste resultaten bij onze klanten.

Contact